Eksperter gjør stort funn i pyramide

Folk og kultur: Arkeologer har gjort en stor oppdagelse inne i trappepyramiden Kukulkan i Mexico. Særlig plasseringen direkte oppå en offerbrønn overrasker forskerne.

Derfor er vi redde for klovner

Folk og kultur: Klovne-epidemien herjer nå også her hjemme, og uhyggelige «skremme-klovner» dukker opp på gater og stier. Her er fire grunner til at vi er redde for klovner.

Halloween-tema: Naturens verste mareritt

Folk og kultur: HALLOWEEN-SPESIAL: Vampyrflaggermus, kannibalgresshopper og snyltedyr som forvandler ofrene til zombier. Velkommen til naturens mest hårreisende skapninger.

Skrivebordsbakgrunn:

Verdens folk og kulturer i bilder

Bakgrunnsbilder: Se bilder som viser forskjellige kulturer i en mangfoldig verden. For eksempel en mann dekket av bier, uhyggelige mumier og en surfende hund.

2000 år gammel mumie vekket til live

Egypt: Australske forskere har gjenskapt ansiktet på en ung kvinne som for minst 2000 år siden døde og ble mumifisert i det sørlige Egypt.

Silkehaier lever i undersjøisk vulkan

Ekspedisjon: Video: En ekspedisjonsgruppe får seg litt av en overraskelse da de går på oppdagelsesferd i den undersjøiske vulkanen Kavachi ved Salomonøyene i Stillehavet. Se den fantastiske videoen her!

• Underholdende videoer
  • De nyeste artiklene
  • Ukens galleri

NYTT BLAD Uskyldig dømt?

Rettsmedisinske bevis som fingeravtrykk og hårstrå er ikke så pålitelige som vi har trodd. Hvor mange kan være dømt på feilaktige bevis?

Delta i Lesernes blinkskudd

Delta her i National Geographics månedlige fotokonkurranse. Vinneren får bildet sitt i National Geographic. Hver måned er det et nytt tema.