Galleri: Spinosaurus – verdens største rovdyr

1 m lange kjever og 15 m fra snute til hale: Spinosaurusen er det største rovdyret som noen gang har vært på Jorden.

23. oktober 2014

Spinosaurus: et 100 år gammelt mysterium

Da tyskeren Ernst Stromer von Reichenbach dro på ekspedisjoner til Egypt fra 1910 til 1914, fant han fossilrester av en dinosaurus som han kalte Spinosaurus aegypticus . Han mente at han hadde funnet noe helt spesielt. Men det skulle gå et helt århundre før mistankene hans ble bekreftet.

Til høyre finner du videoen der vi ser den gigantiske spinosaurusen bli vekket til live. I artikkelen "Spinosaurus - verdens største rovdyr" får du bli med National Gegraphic-forsker og fossildetektiv Nazir Ibrahim til Marokko, og du får hele historien om Spinosaurusens lange vei til berømmelse – som bl.a. ble bremset av to verdenskriger.

Les artikkelen: 'Større enn T. rex'

Bli med National Gegraphic-forsker og fossildetektiv Nazir Ibrahim til Marokko, og les hele historien om Spinosaurus' lange vei til berømmelse – den ble bl.a. bremset av to verdenskriger. Les hele artikkelen fra National Geographic nr. 10/2014

NB! Du må ha en profil på National Geographic for å laste ned artikkelen. Det er gratis å opprette en profil, og det tar bare et øyeblikk. Når du klikker på Last ned-knappen, får du muligheten til å opprette en profil.